Značky

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

17.10. 2024

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska zahájila přípravy na letošní velkou zalesňovací kampaň s názvem „Dobré věci padají z nebe“. Cílem této iniciativy, která vznikla v rámci platformy pro udržitelný rozvoj Srdce pro zítřek, je zalesnění co největšího území, a zároveň zapojení veřejnosti i šíření povědomí o významu lesů.

Každou minutu zmizí z povrchu naší planety 27 fotbalových hřišť lesa. Proto jsou projekty zalesňování klíčové pro zachování přírodního bohatství. Zalesňovací aktivity, které na Radenské jaderce probíhají již pátým rokem, budou letos realizovány inovativním způsobem. Zalesňování proběhne za pomoci dronů a speciálních semenných kuliček, které umožní rychlé zalesnění rozsáhlých a těžko přístupných ploch. A do procesu aktivace chce Radenska zapojit i spotřebitele.

Více účastníků, více zalesněných metrů
O konečném rozsahu letošního zalesňování rozhodne probíhající kampaň, která má i vzdělávací rozměr. Na internetových stránkách www.srcnozajutri.si se mohou všichni, kdo chtějí přispět k zalesňování Krasu, zúčastnit vzdělávacího kvízu o biodiverzitě. Každá odpověď aktivuje voucher, kterým se Radenska Adriatic zavazuje zalesnit metr čtvereční. Čím více kuponů bude aktivováno, tím větší plocha bude zalesněna. Aktivací spotřebitelů ale Radenska Adriatic nekončí - vyzývá i firmy a obchodní partnery, aby podpořili proces zalesňování, a proměnili tradiční teambuildingy v tzv. greenbuildingy. A tím nasměrovali své prostředky na zajištění zelenější budoucnosti.

Přes 80 tisíc stromů
„Vedle konkrétních přínosů pro růst a rozvoj lesního ekosystému je hlavním poselstvím platformy Srčno za jutri (Srdce pro zítřek) zvyšovat povědomí o významu lesů a vzdělávat nové, zodpovědné generace v oblasti ekologie. V uplynulých čtyřech letech vysadila Radenska Adriatic ve Slovinsku a Chorvatsku 80 tisíc stromů. Věříme, že udržitelný rozvoj a odpovědné podnikání jsou základem každé společnosti a země. Kampaní zároveň vyzýváme veřejnost, aby nakupovali Radenskou ve vratných skleněných obalech, které jsou nejšetrnější k životnímu prostředí. Vratné sklo totiž produkuje během svého životního cyklu o 85 % méně emisí CO2 než nevratné obaly,“ uvedl Marian Šefčović, generální ředitel společnosti Radenska Adriatic.

Velká zalesňovací kampaň ve slovinském Krasu proběhne na začátku listopadu (11.11.). V Chorvatsku se bude zalesňovat v podunajském Vukovaru koncem října (28.10.). Zalesňování, které bude probíhat ve spolupráci s Projektem O2, pomůže obnovit přírodu a bojovat proti klimatickým změnám, které jsou jednou z příčin přírodních katastrof, jako jsou bouře, povodně a lesní požáry. Zdravé lesy jsou pro pohodu člověka nedocenitelné, čistí vzduch, reguluje teploty a je místem pro rekreaci, odpočinek a spojení s přírodou, což je důležité pro naše psychofyzické zdraví.