Značky

Značka Targa Florio v nové kampani oslavuje hrdiny motoristických závodů a představuje novinku, toniky se sicilskými ingrediencemi

08.08. 2023

Značka Targa Florio, známá díky limonádám ze sicilských citrusů, rozšiřuje své portfolio o novou řadu toniků. Ty jsou opět vyrobeny z poctivých surovin ze Sicílie. Uvedení novinky na trh podpoří kampaň oslavující hrdiny legendárního automobilového závodu Targa Florio, v čele se známou československou závodnicí Eliškou Junkovou.

Značka Targa Florio v nové kampani oslavuje hrdiny motoristických závodů a představuje novinku, toniky se sicilskými ingrediencemi

Cílem kampaně s hlavním mottem „Chuť vítězství nevyprchá“ je přiblížit značku mladým spotřebitelům a představit reálné příběhy hrdinů, kteří stojí za úspěchem sicilských závodů Targa Florio. „Targa Florio byla neuvěřitelně náročná, šlo o automobilový okruh v horském terénu se stovkami ostrých zatáček. Závod je pro nás symbolem hrdinství, odvahy a výjimečnosti. Naší značkou vzdáváme hold všem závodníkům, kteří se tohoto legendárního sicilského okruhu účastnili, i jejich týmům,“ vysvětluje Oľga Kubíková, senior brand manažerka značky Targa Florio, která stojí za uvedením novinky na trh.

Jednu z hlavních rolí v reklamním spotu si zahrál 83letý Gérard Larrousse, francouzský vítěz závodu Targa Florio 1974 a dvojnásobný vítěz 24 hodin  Le Mans. 
„Závodní jezdce často považujeme za hrdiny. Reprezentují pro nás lidské hodnoty, jako je odvaha, síla a talent. Příběhem Elišky Junkové jsem byl unesen a myslím, že chytne za srdce i každého fanouška Targy Florio. Je důležité, aby mladí lidé nepřestávali mít své sny a ideály, zejména v dnešním drsném světě,“ uvádí Gérard Larrousse.

V roli mladé mechaničky, která našla svou lásku ve světě motorismu, ve videu vystupuje  slovenská herečka Petra Dubayová. I když v reálném životě Petra rychlým autům a závodním okruhům neholduje, ve spotu se jejím idolem stala legendární československá závodnice Eliška Junková, která se ve své době mohla pyšnit titulem nejrychlejší ženy světa. 

Spot se natáčel začátkem června v rodinné dílně v Bratislavě. Autorem konceptu a kreativní myšlenky kampaně je agentura Mannschaft, produkci zajistila společnost Hitchhiker Films. „Málokdy se stává, že by značka, pro kterou připravujeme kampaň, byla úzce spojena s nějakým skutečným příběhem nebo událostí jako v případě Targy Florio. Potěšilo nás, že příběh kolem značky je plný lidskosti a emocí, na kterých se dá stavět. Když k tomu navíc přidáte i kvalitní produkt, je radost na takovém zadání pracovat,“ vysvětluje Adam Marčan, Creative Director z agentury Mannschaft. „Celá příprava kampaně probíhala od počátku v úzké spolupráci s rodinou Elišky Junkové, která měla velkou radost z našeho zájmu o Eliščinu osobnost a šíření jejího odkazu.“ Právě jedinečný Eliščin příběh a její nebývalé úspěchy byly při přípravě kampaně hlavní inspirací.

„Dělá nám opravdu velkou radost, že značka Targa Florio pomáhá šířit odkaz naší babičky, Elišky Junkové, která patří k legendám československé automobilové historie. Doufáme, že kampaň pomůže šířit její dobré jméno, hlavně mezi mladou generací, která její příběh ještě příliš nezná,“ uvádí Markéta Šonková, vnučka Elišky Junkové, společně se svým manželem Zbyňkem Šonkou.

Komunikační kampaň s televizním spotem poběží na českých TV stanicích až do poloviny září, na Slovensku bude spot součástí digitální kampaně. Kromě televize se s příběhy hrdinů seznámí spotřebitelé i na sociálních sítích značky (Facebook, Instagram a Youtube), kde se můžou v průběhu letních měsíců zapojit do soutěže o produkty a trička s podobiznou Elišky Junkové. Reklamu doplní také PR kampaň, která myšlenku kampaně dále rozvíjí s důrazem na výjimečnou osobnost slavné závodnice.

Toniky Targa Florio
Novinka je dostupná ve dvou variantách – klasický tonik a jemnější růžový tonik. Společnou surovinou pro oba toniky je mořská sůl z bohatých sicilských vod, která neodmyslitelně patří k pokladům ostrova. Tonica Originale obsahuje ryzí mořskou sůl v kombinaci se sicilským vavřínem vznešeným. Tonica Rosa, růžový tonik, kombinuje mořskou sůl s květem růže stolisté, která je rozpoznatelná v jeho jemné vůni. „Oba toniky jsou slazené výhradně třtinovým cukrem, který je pro Sicílii typický. U obou je chuť dotvořena příjemnou hořkostí přírodního chininu. Díky vzájemnému propojení těchto protichůdných chutí vznikl jedinečný a osvěžující nealkoholický nápoj, který doplňuje prémiové portfolio společnosti Kofola,“ uvádí Jana Klimková, manažerka značky Targa Florio.

Novinky jsou k dostání už nyní jak na českém, tak na slovenském trhu. V tradičním a moderním trhu budou k dispozici toniky v plechovce o objemu 330 ml. V hotelech, kavárnách a restauracích budou dostupné v designových skleněných lahvičkách o objemu 250 ml.

Vizitka kampaně:
Klient: Kofola ČeskoSlovensko a.s. – Oľga Kubíková a Jana Klimková
Agentura: Mannschaft
Associate Strategy Director: Adam Marčan, Matúš Kvas
Creative Director: Adam Marčan, Matúš Kvas
Art Director Senior: Adam Marčan
Copywriter: Roman Krmášek, Matúš Kvas
Account Manager: Adam Marčan, Veronika Tóthová
Produkce: Hitchhiker Films

Nový TV spot Targa Florio s názvem Chuť vítězství nevyprchá najdete na Youtube.