
Cirkulka začíná psát nový příběh
Kofola uvádí nealko nápoje ve vratném skle do prvních obchodů.
Kofola uvádí nealko nápoje ve vratném skle do prvních obchodů.
Ukončení pandemických opatření a otevření trhu pomohlo Skupině Kofola k výraznému meziročnímu růstu tržeb za období prvního čtvrtletí ve výši 30 % až na úroveň 1,506 miliardy korun. Pozitivní je skutečnost, že se tento trend drží od počátku roku a je stabilní. Tržby dokonce dosahují a ve vybraných segmentech i překračují předcovidové prodeje roku 2019. Výrazný růst nákladů Skupina kompenzovala finanční disciplínou a částečným zdražením, které ji zajistilo pokračování v plnění letošních finančních plánů. Na základě dosavadního vývoje roku management Kofoly potvrdil svůj původní odhad letošního provozního zisku EBITDA v rozmezí 1,080 – 1,200 miliardy korun.
Značka Semtex představuje zbrusu novou řadu produktů, kterými potěší nejen vyznavače sportu a pohybu. Funkční vody Semtex Street Water obsahují vitamíny, podporují výkon a soustředění, usnadňují regeneraci svalů a posilují imunitu. Dostupné jsou již nyní ve vybraných obchodních řetězcích a na čerpacích stanicích, a to hned ve třech variantách – Immunity mandarinka, Recover mango a Focus grapefruit.
V řízení o vyslovení neplatnosti usnesení valné hromady společnosti Kofola ČeskoSlovensko a.s. ze dne 25. 8. 2017, kterým tato valná hromada schválila nabytí akcií vydaných společností Kofola ČeskoSlovensko a.s. společností RADENSKA d.o.o., Nejvyšší soud České republiky vyhověl dne 30. 6. 2021 dovolání Mattoni 1873 a.s. a zrušil usnesení Vrchního soudu v Olomouci a věc vrátil tomuto soudu k dalšímu řízení. Z rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky vyplývá, že na předmětné rozhodnutí valné hromady je nutno hledět tak, jako by vůbec nebylo přijato. Z důvodu právní jistoty všech dotčených osob předmětným nicotným rozhodnutím a v rámci narovnání stran ohledně všech mezi nimi v dané době probíhajících sporů, byla věc vyřešena po vzájemné dohodě. K naplnění této dohody dne 24. 3. 2022 vzala společnost Mattoni 1873 a.s. své odvolání zpět a řízení bylo ukončeno.
Skupina Kofola ve své letošní výroční zprávě potvrdila v únoru zveřejněné velmi dobré předběžné výsledky. Také druhý rok výrazně ovlivněný pandemií Covid-19 Skupina zvládla a to s provozním ziskem EBITDA ve výši 1,128 miliardy korun, což znamená meziroční nárůst o téměř 100 milionů korun a překročení hranice odhadu, který byl v rozmezí 1,080 – 1,120 miliardy korun. Takové hodnoty dosáhl provozní zisk poprvé v historii. I přes značná omezení na trhu, především v jeho první polovině, vzrostly tržby Skupiny meziročně o 7,5 % na výsledných 6,636 miliard korun.
Dva roky poté, co Kofola koupila minerální vodu Ondrášovka, přichází tato tradiční značka se změnami a ambicí pro další růst. Od března nabízí zákazníkům své vody s novým logem, etiketou i barvou PET lahve. Vše se točí kolem krásného prostředí Nízkého Jeseníku, stromů a přírody. Kofola tak dává nový impuls jedné z nejstarších minerálních vod v naší zemi. První písemné zmínky o pramenu pochází už z roku 1260. To se odrazilo i do sloganu nového televizního spotu „Již od 13. století pomáháme držet rodinu v běhu.“
S nápadem vytvořit vlastní e-shop, který by byl plný originálních a srdcem vyrobených věcí, si v Kofole pohrávali už nějaký ten pátek. První vlaštovkou byly vánoční ponožky s prasátky, která vystrkují růžky z desítek tisíc bot v Česku i na Slovensku, a další Kofoměkkouši. Nyní Kofola přichází s celou kolekcí lokálního merche, který je dostupný na Kofolashop.cz.
Kofola přináší ochucené varianty s nižším obsahem cukru a další zamilovaný spot.
Pro posílení rozvojových aktivit zvažuje management firmy prodej téměř 5 % akcií
Novými majiteli třetinových podílů slovenského výrobce preforem pro výrobu PET lahví a také recyklátora plastových lahví, společnosti General Plastic, se stanou společnosti Mattoni 1873 a Kofola. Obě podepsaly smlouvu na odkup podílu od dosavadního majitele – společnosti GP Alliance. Ta si dále ponechá zbylou třetinu akcií. Transakce bude realizována po schválení ze strany dotčených soutěžních úřadů.
Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí letošního roku. Tržby jí v tomto období meziročně vzrostly o dalších 34 milionů korun a o 1,6 % tak překonaly loňský rekordní výsledek. V letních měsících se dařilo jak na českém a slovenském trhu, tak v adriatickém regionu. Ten zažil oživení díky přílivu turistů, kteří loni díky pandemickým opatřením v regionu chyběli. Provozní zisk EBITDA se za devět měsíců roku meziročně zvýšil o 81 milionů korun. Management Kofoly tak zpřesnil jeho celoroční odhad v rozmezí 1,08 – 1,12 miliardy korun a na listopadové valné hromadě navrhne výplatu dividendy.