Byznys

Projekt zvaný Kláštorná Kalcia

15.03. 2019

Devět měsíců... Stejně tak jako v životě novorozeněte, byla tato "prenatální" etapa zcela zásadní i pro Kláštornou Kalcia. Co vše se muselo odehrát předtím, než se výrobní linka zase rozjela na plné obrátky?

Projekt zvaný Kláštorná Kalcia

„Celý projekt oživení Kláštorné, kterou jsme koupili do našeho portfolia, začal o prázdninách loni, konkrétně 10. července 2018. V té době jsem ještě v Kofole nebyla. Zrovna mi končila mateřská dovolená a po dohodě s Jannisem Samarasem jsem se do Kofoly vracela na pozici Projektového manažera,“ vzpomíná Markéta Ryšková, která dostala začlenění nové minerálky do našeho portfolia na starost.
„Moje první schůzka ke Kláštorné byla 2 dny po prvním (tzv. kick off) meetingu s Danem Buryšem, tehdejším finančním ředitelem. Projektový tým se ale brzy rozrostl a záhy jsme se potkávali už i s kolegy z marketingu, obchodu, výroby, kvality, ale i s nákupem, logistikou, HR, IT a oddělením financí a controllingu. Bylo jasné, že Kláštorná, bude věc…“
Přípravy začaly velmi rychle. Zpřesňoval se harmonogram postupných kroků, plán nákladů, marketingový koncept a nastavení systému SAP. V závodě začala kompletní revize stavu všech technologii.

Jak bude láhev vypadat?
„V druhé polovině září došlo k rozhodnutí o formátu lahve - pro rok 2019 budeme připravovat jemně sycenou a sycenou variantu Kláštorné ve formátu 1,5 l PET. Hojně jsme diskutovali vzhled lahve a prosazovali změnu designu. Přestože nás velmi tlačil čas, podařilo se nám přesvědčit vedení, abychom udělali test proveditelnosti na novou láhev. S marketingem jsme napnuli všechny síly a pokusili se připravit koncept Kláštorná Kalcia s novou lahví a designem a otestovat vzorky ve výrobě,“ vzpomíná Markéta. „Vzhledem k časové tísni jsme ale všechny aktivity dělali duplicitně - pro původní i novou lahev. Bylo to schizofrenní… :-) Ale vyplatilo se nám to.“
Po několika měsících intenzivní práce byl připraven redesign, 3D model, proběhly i testy v závodě s novým tvarem a vznikl nový harmonogram. Začátkem prosince vedení Kofoly schválilo investici do nového tvaru láhve. První metu jsme měli za sebou…

Začlenění závodu do SAPU a modernizace
„Od konce listopadu roku 2018 máme již připravené systémové nastavení v SAPu. Kláštorná je založena jako druhý výrobní závod pod slovenskou Kofolou. Na tomto místě bych ráda poděkovala za výbornou spolupráci oddělení IT s našimi SAP procesními metodiky. Opět se ukázalo, že to jsou zkušení odborníci,“ pochvaluje si Markéta.
Slovenský tým IT zajistil v závodě Kláštorná instalaci tiskáren, kamer, docházkového systému a vybavili zasedací místnost videokonferenci. Kláštorná je tedy již součásti našeho online kofolího světa.

Jdeme do finiše
Na plné obrátky začalo pracovat obchodní oddělení. A zkraje roku nám hlásilo skvělé zprávy - máme potvrzený listing na všech velkých sítích na Slovensku! Distribuce nám tedy měla startovat od 1. 4. 2019. Podle harmonogramu jsme od začátku roku plánovali, že výroba poběží od 18. 3. Termín byl dlouho známý a neměnil se. Jednomu z našich Key Account Managerů se ale podařilo domluvit dřívější akci na Tescu, a tak jsme museli výrobu posunout o několik dnů dříve. „Bylo to doslova sprint do cíle."

Co se prvovýroby týče, doběhli jsme do cíle. Do cíle, který je startem nového začátku. Přejme Kláštorné, aby tak jako začínal před 15 lety pod našimi křídly Rajec, našla i Kláštorná Kalcia místo v srdcích spotřebitelů.